Kontakt
Välkommen att kontakta kommunens kontaktcenter Väsby Direkt. Väsby Direkt svarar på dina frågor eller vägleder dig till rätt person och verksamhet på kommunen.
Chatta med oss
Du kan även chatta med oss om generella frågor. Chatten är öppen måndag-torsdag klockan 10.00-16.00 samt fredagar klockan 10.00-15.00. Du hittar chatten längst ner till höger på varje webbsida. Om du önskar hjälp i ett personligt ärende vänligen ring oss.
Söker du en särskild person inom kommunens verksamheter? Kontakta oss på Väsby Direkt så slussar vi dig rätt.
Väsby Direkts ordinarie öppettider
Öppettiderna gäller kontaktcenter och besök till receptionen på Dragonvägen 86 (i Väsby Centrum).
Måndag-onsdag 08.00–17.00
Torsdag 08.00–18.00
Fredag 08.00–15.15
Dag före röd dag samt klämdagar har vi öppet 08.00-12.00
Alternativ i talsvar vid samtal till Väsby Direkt
Alternativ i talsvar vid telefonsamtal till Väsby Direkt | Knappval |
---|---|
Äldreomsorg och LSS | tryck 1 |
Ekonomiskt bistånd, familjerätt och övrig socialtjänst | tryck 2 |
Barnomsorg, grundskola och skolresor | tryck 3 |
VA och kretslopp | tryck 4 |
Bygga, bo, miljö och företag | tryck 5 |
Felanmälan gata/park och fastighet | tryck 6 |
Telefonist och övriga frågor | tryck 9 |
Du kan när som helst trycka * för repetition. För övriga frågor väntar du kvar eller trycker 9 för att komma till telefonist. | |
Om du vet vilket tryckval du vill komma till går det bra att trycka siffran direkt då informationen om tryckval spelas upp. |
Adresser till kommunen
Besöksadress
Dragonvägen 86
Postadress
Upplands Väsby kommun
194 80 Upplands Väsby
Fakturaadress
Upplands Väsby kommun
Box 86
194 22 Upplands Väsby
Journummer
För frågor gällande vinterväghållning kontakta Väsby Direkt 08-590 970 00.
Avdelning | Telefonnummer |
---|---|
Socialjour | |
Gata/Park jour (ej vinterväghållning) | |
Kommunala fastigheter | |
Vatten och avlopp | |
Gatubelysning | |
El |
Kontakta förtroendevalda
Kontaktuppgifter till kommunens förtroendevalda hittar du i förtroendemannaregistret.
Felanmälan, synpunkter och klagomål
Synpunkter, felanmälningar och klagomål är värdefulla för oss och bidrar till att utveckla och förbättra kommunens olika verksamheter.
En lämnad synpunkt blir en offentlig handling. Du kan självklart välja att vara anonym, men då kan vi inte återkomma till dig i ärendet.
Felanmälan gator och utemiljöer
Anmäl när du upptäcker något fel på kommunens gator och utemiljöer. Du kan till exempel anmäla
- trasig gatubelysning
- lekplatser
- renhållning
- väghållning.
Felanmälan kommunens fastigheter
Felanmälan kommunens fastigheter
Hyr du en fastighet av kommunen? Anmäl om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar som det ska.
Tyck till om kommunens verksamheter
Upplands Väsby kommun vill ge bra hjälp och service. Därför är det viktigt för oss att få veta vad du tycker är bra, vad som är dåligt och vad du tycker att vi kan förbättra.
Lämna klagomål på skola eller vård och omsorg
Du kan lämna ett klagomål på något du uppfattar som fel, bristfälligt eller oacceptabelt inom skola eller verksamheter inom vård och omsorg.